Praktijkinformatie

Als je een kind krijgt, krijg je daar van tevoren helaas geen gebruiksaanwijzing bij. Net zoals voor iedere ouder geldt ook voor ons dat ieder kind maatwerk vereist.

Kosten
Vaak is een vergoeding van de
benodigde ondersteuning mogelijk, in dat geval zal de gemeente een indicatie voor zorg afgeven. Dat is o.a. mogelijk in de vorm van een PGB. Als een vergoeding voor een traject niet mogelijk is, of als je liever geen gebruik maakt van de mogelijkheid tot vergoeding kun je de kosten zelf voor rekening te nemen. Het uurtarief (vrij van BTW) bedraagt in dat geval € 98,18 exclusief reiskosten en reistijd (maximale reistijd van een half uur vanaf de locatie van onze praktijk; Dr. Hub van Doorneweg te Tilburg). Voor een vrijblijvend intakegesprek rekenen wij geen kosten. Meer informatie over onze kosten kun je vinden in onze algemene voorwaarden.

Algemene voorwaarden
Op al onze offertes, overeenkomsten en dienstverlening zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Klik hier om deze in te zien of te downloaden als PDF-bestand.

AGB-code
Professionele zorgaanbieders hebben een AGB-code. Een Algemeen GegevensBeheer-code (kort: AGB-code) is een landelijke code waarmee een zorgaanbieder kan worden herkend. De zorgaanbieders staan met deze unieke code geregistreerd in een landelijk overzicht. Deze code wordt soms gevraagd bij de aanvraag voor een indicatie. De AGB-code van onze praktijk is 90069624.

Privacy
Privacy is een groot goed, zeker wanneer je kwetsbare en privé-gevoelige informatie deelt. Daarom gaan wij op een bewuste manier om met informatie die je met ons deelt. We houden ons niet alleen aan de wet- en regelgeving omdat dat moet, maar vooral ook omdat we het belangrijk vinden om goed na te denken hoe we zo voorzichtig mogelijk met gegevens van anderen om kunnen gaan. Als je precies wilt weten hoe we dat doen, dan kun je via deze link onze privacyverklaring downloaden.

Klachtenregeling
Bij onze dienstverlening stellen wij alles in het werk om je op een professionele manier naar maximale tevredenheid te ondersteunen in je hulpvraag. Mocht het toch gebeuren dat je niet tevreden bent of klachten hebt, dan willen we je vooral uitnodigen dit met ons te delen zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Hierbij kun je gratis ondersteuning krijgen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Voor het geval onderling overleg niet tot een bevredigende oplossing zou leiden is Kind & Ouder Thuis wettelijk verplicht een onafhankelijke klachtenregeling te bieden. Kind & Ouder Thuis heeft deze klachtenregeling ondergebracht bij het onafhankelijke Klachtenportaal Zorg. Je kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg via E-mail (info@klachtenportaalzorg) of het klachtenformulier invullen op www.klachtenportaalzorg.nl. Wij als zorgaanbieder mogen ook een beroep doen op ondersteuning bij het oplossen van de klacht door de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Als je uiteindelijk toch niet tevreden bent over de oplossing en de behandeling van de klacht door Kind & Ouder Thuis, dan kunt je de klacht voorleggen als geschil aan de onafhankelijke en erkende Geschillencommissie KPZ. Hiervoor worden griffiekosten berekend van €90; Je kunt daarbij eventueel een onderbouwde schadeclaim indienen. Meer informatie zoals de voorwaarden en regels voor de behandeling van klachten en geschillen staan beschreven in het klachtenreglement van Klachtenportaal Zorg B.V. en het geschillenreglement van de Stichting Geschilleninstantie KPZ.